Acció

CONEGUEM UN PERIODISTA

La presència d'un profesional en l'aula promou l'interés dels xiquets pel seu ofici i els motiva a posar en pràctica allò que els puga explicar.
En aquest cas, proposem que el professor convide un periodista per incitar els xiquets a realitzar una sèrie d'exercicis orientats a activar la seua capacitat de comprensió i expressió. El més idoni seria que fora el mateix periodista qui donés la lliçó proposada, "Periodisme i escriptura". A mida que parlara hauria d'anar confeccionant un mapa conceptual en la pissarra que servís de base perquè, posteriorment, els xiquets feren un resum del que han escoltat. El següent pas seria transformar el resum en una notícia. 
El periodista també pot simular una roda de premsa: els xiquets pregunten i ell respón.

PREMSA A MÀ

L'hàbit de la lectura resulta imprescindible per a adquirir vocabulari i expressar-se adequadament en diferents àmbits.
Des d'ací incitem a familiaritzar els xiquets amb la premsa. Seria desitjable que cada dia es llegira una notícia a classe i que el professor animara els xiquets a comentar-la i donar la seua opinió sobre els fets que s'hi expliquen. Així anirien assimilant les característiques d'un comentari de text. Proposem que els xiquets porten, cada setmana un d'ells, un diari qualsevol per poder realitzar aquesta pràctica.
També seria recomanable dedicar-hi un temps a orientar els xiquets en la recerca de diaris, ràdios i televisions en Internet.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada