12 d’oct. 2018

Píndola 4: La transformació del sentit original dels medis

A la recerca de la veritat s'ha sumat la informació com a negoci. El que dóna valor a una notícia és la quantitat de persones susceptibles d'interessar-se per ella (audiència).

El criteri de selecció de les notícies no serà tant per la importància del tema (per exemple, la fam al món) sinó l'expectativa que pot crear, el nombre de persones que es poden interessar.


Un altre aspecte significatiu és que les persones que dirigeixen els mitjans, en molts casos, ja no són periodistes, sinó empresaris. Prima la visió comercial front a la visió informativa.
Per aconseguir audiència i aconseguir més anunciants, més publicitat, es necessita atraure a la ciutadania cap a les pantalles de televisió, els periòdics o els programes de ràdio. Es produeix l'"espectacularització de la informació", atorgant el protagonisme informatiu als aspectes més escabrosos o sensacionalistes de la realitat, que impedeixen l'aprofundiment sobre els temes importants i enfosqueixen el debat sobre les seues causes i les seues possibles solucions.



Així, els temes socials se centren en escàndols, assassinats, catàstrofes, accidents o... la premsa del cor.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada